Leerdoelen formuleren #onderwijsontwerpen

Samen met een collega ondersteun ik docent-ontwikkelaars van een deeltijd opleiding. Zij herontwerpen de modules. We maken hierbij gebruik van het DC4E ontwerpcyclus.

Omdat het wenselijk is alvorens je gaat ontwikkelen de randvoorwaarden in kaart te brengen heb ik voor de docent-ontwerpers een format ontwerpdocument gemaakt. Hierin staan vragen geformuleerd waarover ontwerpers zouden moeten nadenken alvorens te gaan ontwikkelen. Basis voor dit format zijn de eerste 4 stappen van ons ontwerpcycus  en het Spinnenweb van Van den Akker. Daarnaast zijn de overwegingen die Wilfred Rubens in zijn blog heeft geformuleerd verwerkt. Aanvullingen of feedback is altijd fijn 🙂

De eerste stappen zijn gezet. De leeruitkomsten zijn duidelijk. Nu is de stap om leerdoelen te formuleren. Voor deze bijeenkomst heb ik de uitgangspunten rondom formuleren van leerdoelen nog eens verzameld. Zie:

Ook gepubliceerd op onderwijsontwikkeling.zuyd.nl

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.